Yapabilirim... etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Yapabilirim... etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

10 Ocak 2013 Perşembe

13 aylıkken Kuzey...

(10 Eylül 2012'de yazmışım hey gidi zaman ne hızlı akıp gidiyorsun... ) Biraz Kuzey'den bahsetmek istiyorum. Boy ve gelişimi oldukça iyi bir ay önce boyu 78cm ve kilosu 10.5 kg idi. Ama yapabildikleri harika denebilecek kadar güzel, artık git ayını kamyonuna koy, topunu babana ver, eşeğin susamış eşeğine su ver ya da eşeğinin seni öpmesine izin ver/ eşeğini öp gibi basit kavramları yerine getirebiliyor. Destek almadan yürüyebiliyor ve evin içinde volta atıp duruyor. Bazen salonda bir tur atıp gelip armutundan bir parça alıp bir tur daha atıp armutundan ısırıp... meyvesini bu şekilde yiyiyor. Bu hafta anneannen ve suzan beraber geldiler ve teyzesiyle oynamaktan büyük keyif alıyor, evin içinde teyzenin arkasında dolanıp duruyor. Cumartesi gününü tamamen kuzeye ayırması planlıyorum onu çok özledim tüm gün oyun oynarız heralde... Organlarının yerlerini gösterebiliyor artık, ayak baş parmağı favorisi(9 ay 15 günlükken öğrenmişti) :)Tam anlamıyla yürüyeme ise 12 ay 5 günlükken annemlerde başladı. Ayağa kalktı ve öylece yürümeye başladı o anı görebilmek muhteşem bir duyguydu...

Konuşmak ne de güzel şeymiş ...

Bir kaç gündür hava karlı olduğundan, epey eğlenceli geçiyor günlerimiz... Kar ile oynarken Kuzey'e karı gösterek "Bu ne?" diye sordum, bana daaa(kaaaar ) dedin. Sorunca söyleyebildiğini farkettikten sonra sık sık sormaya başladım, işte söyleyebildikleri:
10.01.2013
1- anne - ( anne)
2-baba - (baba) / anne ve babayı çok net söylüyor, tabii ki ilk anne dedi :)
3- duu(ş) - (kuş)
4- dedebek - (kelebek)
5- papa - (papağan)
6- ba - (top)
7- aba - (abla)
8- baba - (tv yada fotoğraftaki erkeklere / abilere de baba diyorsun)
9- dütdüt - (araba)
10- daay - (çay)
11- datal - (çatal)
12- dadık - (kaşık)
13- ninni - (ninni)

Çıkarabildiği hayvan sesleri:
14- miyav - (kedi)
15- hav - (köpek)
16- me - (kuzu)
17- kükrüyor - (aslan)
18- kükrüyor - (kaplan)
19- cik - (kuş)
20- vak - (ördek)
21- cik - (civciv)

Hayvan değil ama formüla 1 arabalarının çıkardığı sesi kendini parçalarcasına taklit ettiği için, bunu da yazmadan geçmek istemiyorum.

10.02.2013
21- bir kaç haftadır kendi kendine baba-anne hemen ardından da babaanne deme çalışmaları yapıyor. Babaannesini pek göremediği halde nedir bu babaanne aşkı anlamadık...

Çıkarabildiği hayvan sesleri:
22- vak - (ördek)
23- guuguk - (baykuş)

04.03.2013
24- titti - (çizdi)
25- dus/ş - (kuş)
26- yok - (yok)
27- pard - (park)
28- pa - (balon)
29- bi - (otobüs)
30- ba - (su)

çıkarabildiği hayvan sesleri:
31- tısss - (yılan :) ) en sevdiğim taklit bu...
32-hııııı - (horlama sesi) Dün tarçın uyurken de bu sesi çıkarınca artık kimi sorsak nasıl uyuyor
                                   diye horlama takliti yapmaya başladı. Tarçın nasıl uyuyor ? hııııı :) (kabul
                                    ediyorum hormala sesini yazıya dökmeyi beceremedim.)
Aslında bir kaç kelime daha vardı ama hemen yazmadığım için unuttum :(