10 Ocak 2013 Perşembe

Konuşmak ne de güzel şeymiş ...

Bir kaç gündür hava karlı olduğundan, epey eğlenceli geçiyor günlerimiz... Kar ile oynarken Kuzey'e karı gösterek "Bu ne?" diye sordum, bana daaa(kaaaar ) dedin. Sorunca söyleyebildiğini farkettikten sonra sık sık sormaya başladım, işte söyleyebildikleri:
10.01.2013
1- anne - ( anne)
2-baba - (baba) / anne ve babayı çok net söylüyor, tabii ki ilk anne dedi :)
3- duu(ş) - (kuş)
4- dedebek - (kelebek)
5- papa - (papağan)
6- ba - (top)
7- aba - (abla)
8- baba - (tv yada fotoğraftaki erkeklere / abilere de baba diyorsun)
9- dütdüt - (araba)
10- daay - (çay)
11- datal - (çatal)
12- dadık - (kaşık)
13- ninni - (ninni)

Çıkarabildiği hayvan sesleri:
14- miyav - (kedi)
15- hav - (köpek)
16- me - (kuzu)
17- kükrüyor - (aslan)
18- kükrüyor - (kaplan)
19- cik - (kuş)
20- vak - (ördek)
21- cik - (civciv)

Hayvan değil ama formüla 1 arabalarının çıkardığı sesi kendini parçalarcasına taklit ettiği için, bunu da yazmadan geçmek istemiyorum.

10.02.2013
21- bir kaç haftadır kendi kendine baba-anne hemen ardından da babaanne deme çalışmaları yapıyor. Babaannesini pek göremediği halde nedir bu babaanne aşkı anlamadık...

Çıkarabildiği hayvan sesleri:
22- vak - (ördek)
23- guuguk - (baykuş)

04.03.2013
24- titti - (çizdi)
25- dus/ş - (kuş)
26- yok - (yok)
27- pard - (park)
28- pa - (balon)
29- bi - (otobüs)
30- ba - (su)

çıkarabildiği hayvan sesleri:
31- tısss - (yılan :) ) en sevdiğim taklit bu...
32-hııııı - (horlama sesi) Dün tarçın uyurken de bu sesi çıkarınca artık kimi sorsak nasıl uyuyor
                                   diye horlama takliti yapmaya başladı. Tarçın nasıl uyuyor ? hııııı :) (kabul
                                    ediyorum hormala sesini yazıya dökmeyi beceremedim.)
Aslında bir kaç kelime daha vardı ama hemen yazmadığım için unuttum :(

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder